Assemblea General Ordinària del FòrumSD

ImatgeAhir, dia 27 de febrer de 2020, la Sindicatura de Greuges de Menorca va assistir a l'Assemblea General del FòrumSD.

Eva Abellan, Síndica Municipal de Greuges de Sabadell, és la nova presidenta del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defesores Locals de Catalunya (FòrumSD)
. L’Assemblea de membres de l’entitat que s’ha celebrat a Santa Coloma de Gramenet ha validat la candidatura d’Abellan per substituir la junta directiva sortint, encapçalada pel Síndic Personer de Mollet del Vallès, Lluís Martínez Camps.

Abellan es situarà al capdavant d’una junta integrada per Merche Garcia, Síndica de L’Hospitalet (videpresidenta); Isabel Marquès, Síndica de Terrassa (Tresorera); Eduardo Martínez, Defensor dels Veïns de Cruïlles-Monells-Sant Sadurní de l’Heura (secretari), Anna Martí, Síndica de la Seu d’Urgell (vocal) i Núria Plana, Defensora de la Ciutadania de Vilanova i la Geltrú (vocal). Seguint allò establert als Estatuts del FòrumSD, aquest nou equip directiu exercirà durant el mandat 2020-2022.

Dues noves publicacions

L’Assemblea del FòrumSD que s’ha celebrat a Santa Coloma ha servit també per presentar dues noves publicacions d’aquesta entitat que estan a disposició de les 47 sindicatures que agrupa i de totes aquelles persones interessades en la defensa dels drets humans des de la proximitat. Es tracta d’un manual titulat Les Sindicatures Locals. Bases d’actuació i funcionament i d’un Informe sobre la situació de la Sindicatura Municpal de Greuges. Un horitzó visible per a la seva promoció.

La primera d’aquestes publicacions té una voluntat eminentment pràctica. Vol ajudar els síndics i síndiques i el personal de les respectives oficines per tal d’optimitzar les seves actuacions i avançar en un funcionament el més homogeni possible independentment del nombre d’habitants de la seva àrea d’actuació.

Pel que fa a la segona, es tracta d’un informe elaborat, a petició de la Junta Directiva del FòrumSD, per Marino Villa, Doctor en Dret i Director Adjunt de la Sindicatura de Greuges de Barcelona entre el 2005 i el 2018. El document fa un retrat actual de les sindicatures locals tant des de l’àmbit social com pel que fa a la legalitat i apunta vies de creixement i consolidació d’aquesta figura, tot defensant la seva regulació mitjançant una llei específica.