En la mort d'Emili de Balanzó

ImatgeLa notícia que hem rebut avui de la mort d’Emili de Balanzó com a conseqüència del Covid-19, ens omple de dolor i tristesa perquè implica la pèrdua d’un home bo, valuós, intel·ligent i ponderat, amb qui hem treballat conjuntament des que el Consell Insular de Menorca va constituir la Sindicatura de Greuges l’any 2015.

La decisió d’instituir aquest òrgan de control en benefici de la ciutadania de manera col·legiada i no unipersonal ha fet que les tres persones a qui ens van assignar la tasca hàgim treballat estretament, dialogant totes les nostres decisions i mirant de cercar sempre quin era el punt just per avaluar les queixes i els suggeriments que ens han fet arribar els ciutadans de Menorca.

Durant tot aquest temps, N’Emili ha treballat intensament al nostre costat, posant sempre al servei de la institució aquella capacitat tan gran que tenia per arribar al fons dels assumptes amb suavitat, penetració i amb un punt d’ironia, maldant per trobar l’equilibri adequat entre el dret dels ciutadans i les bones pràctiques de la funció administrativa.

La institució està de dol i també nosaltres per haver perdut un company fidel, competent i amable que deixa un buit molt gran, però també un record immens de savoir faire, cordialitat i bonhomia.

Maó, 10 d'abril de 2020

M. Gràcia Seguí Puntas           José Barber Allés